انواع سقف, عرشه فولادی, کلیات سقف عرشه فولادی, مقاله

مزایای سقف عرشه فولادی

سقف عرشه فولادی
امتیاز دهید
مزایای سقف عرشه فولادی باعث شده تا در ساخت و سازها بیشتر از آنها استفاده شود. در این متن در این رابطه بیشتر توضیح خواهیم داد.

مزایای سقف عرشه فولادی :

سقف عرشه فولادی دارای ویژگی هایی است که باعث شده در بازار تقاضای خوبی داشته باشد. از جمله این ویژگی ها می توان به طول عمر بالای این سقف ها اشاره کرد. ضریب اطمینان این سقف ها بالاست و در برابر مواد دیگر خورندگی ندارند و از بین نمی روند. مقاومت بالا و در حقیقت سختی بی نظیرشان از دیگر ویژگی های این سقف ها است. سقف عرشه فولادی به دلیل مقاومت بالایی که دارد در ساختمان های ضد زلزله استفاده می شود. با اینکه سختی و مقاومت بالایی دارند اما وزنشان سبک است. این سقف ها برخلاف ظاهرشان دارای وزن کمی هستند در نتیجه وزن اضافی سازه را از بین می برند. چون بار سازه با این سقف ها کاهش می یابد در نتیجه خطر ریزش کمتری در برابر زلزله خواهد داشت و ایمنی بالاتری به هنگام بروز بلایای طبیعی دارد.  
125_Deansgate-2

125_Deansgate-2

آنچه در این مقاله می‌خوانید

دیگر مزایا :

این سقف ها تا حدود زیادی لرزش را در خود سرکوب می کنند و آن را به نقاط دیگر انتقال نمی دهند. به همین دلیل است که از این سقف ها در ساختمان های ضد زلزله استفاده می شود. این سقف ها به راحتی قابل نصب هستند و به سرعت کار نصب این سقف ها پیش می رود. از طرفی سبک بودن این قالب ها و راحتی حمل و نقلشان هم به کار سرعت می بخشد.
بیشتر بخوانید  نقش گل‌میخ در سقف عرشه فولادی
استفاده از این سقف ها باعث کاهش وزن سازه می شود چرا که تعداد استفاده از تیرچه ها در این سقف ها کاهش می یابد. همانطور که گفته شد استفاده از این سقف ها هزینه ها را تا حد زیادی کاهش می دهد به این دلیل که مصرف مصالح فولادی و حجم بتن ریزی در طول پروژه کاهش می یابد. این سقف ها مقاوم در برابر آب هستند و دچار خوردگی یا زنگ زدگی نمی شوند . در نتیجه کار ساخت و ساز را در هر شرایطی می توان انجام داد و محدودیتی در حین کار وجود ندارد. این سقف ها در اندازه های مختلف برش می خورند و به محلی که باید نصب شوند آورده می شوند. سقف عرشه فولادی هم ایمنی بالایی دارد و هم کار ساخت و ساز را سرعت می بخشد. چرا استفاده از این سقف ها سرعت را بالا می برد؟ به این دلیل که که همزمان می توان سقف چندین طبقه را با این روش زد که کار در این صورت سریع تر پیش می رود. این سقف ها بر اساس طراحی های مختلفشان ، مقاومتشان هم تغییر می کند. هر کدام از این طراحی های مختلف ، کاربری خاصی دارند که در شرایط مختلف استفاده می شوند. تعرفه سقف عرشه فولادی بستگی به اندازه و ضخامت و … دارد که تفاوت در این ها قیمت را تغییر می دهد. امیدواریم توانسته باشیم مزایای سقف عرشه فولادی را به طور کامل برایتان شرح داده باشیم. بهتر است قبل از شروع پروژه ساختمانی اطلاعات خود را در زمینه انواع مصالح بالا ببریم.  
structured-steel-joist-deck-florida

structured-steel-joist-deck-florida

  منبع : https://www.raisedfloor.co.uk/the-advantages-of-steel-decking/