آسمان خراش, مقاله

پیمانکار سقف عرشه فولادی

پیمانکار سقف عرشه
امتیاز دهید

پیمانکار سقف عرشه فولادی

یکی از شرکت‌های اجراکننده سقف عرشه فولادی، شرکت آسمان‌خراش می‌باشد که فعالیت خود را در زمینه اجرا پروژه‌های ساختمانی از سال 92 آغاز کرده است که تمامی مراحل اجرای سقف عرشه فولادی را به عنوان بهترین پیمانکار سقف عرشه فولادی براساس استانداردهای آیین‌ نامه ساختمان‌ سازی به صورت کاملا مدرن عملیاتی می‌کند .

واگذاری پروژه های ساختمانی مدرن به پیمانکار سقف عرشه فولادی یکی از بهترین گزینه های موجود می باشد . این پیمانکاران با بهره گیری از توان متخصصین فنی در این زمینه ضمن اجرای سقف عرضه فولادی با بهترین قیمت تمام شده همچنین در کاهش سایر هزینه های ساخت و ساز نیز  می توانند مشاوران خوبی برای شما باشند. به طور کلی در سطح کشور پیمانکاران متعددی در این زمینه مشغول به کار می باشند. پیمانکار سقف عرشه فولادی باید ویژگیهای بارزی داشته باشد تا بتواند با ارائه  پروژه ها و اجرای بهینه آنها بر سایر پیمانکاران ترجیح داده شود. در ادامه با این ویژگیها بیشتر آشنا خواهیم شد .

ویژگیهای پیمانکار سقف عرشه فولادی

همانطور که اشاره کردیم هر پیمانکار سقف عرشه فولادی به منظور  فعالیت در این زمینه باید از فاکتورها و عوامل متعددی بهره مند باشد که مهمترین این فاکتورها عبارتند از :

1-دانش فنی در زمینه اجرای سقف عرشه فولادی

2-بهره گیری از تیم های تخصصی با مهارت های همسو در این زمینه

3-دارا بودن تجهیزات لازم

4-روزآمد کردن طرح های اجرایی با استانداردهای جهانی

5-متعهد بودن به الزامات پروژه و استانداردهای اجرایی آن

چرا سقف عرشه فولادی ؟

یکی از دلایلی که موجب می شود تا به منظور ساخت و سازهای گسترده در این زمینه از خدمات پیمانکار سقف عرشه فولادی استفاده شود ویژگیهای منحصر به فرد انواع سقف عرشه فولادی می باشد . سقف عرشه های فولادی در حالت معمولی در حدود 1.2 اینچ عمیق هستند و در صورت  تشخیص تیم های فنی پیمانکار سقف عرشه فولادی این اندازه می تواند بیشتر نیز در نظر گرفته شود. به طور کلی ویژگی های ممتاز انواع سقف عرشه فولادی عبارتند از :

وزن کم

انواع سقف عرشه فولادی در نوع خود دارای وزن کم و با قابلیت تحمل اوزان بالا را دارد که از این نظر یک مزیت انکار ناپذیر به شمار می رود .

مقاومت در برابر تغییرات آب و هوایی

به دلیل جغرافیای خاص و شرایط آب و هوایی کشور ما نصب سقف عرشه فولادی در هر یک از  نقاط کشور و از طریق پیمانکار سقف عرشه فولادی می تواند  انجام گیرد .

مقاومت در برابر بلایای طبیعی از قبیل زلزله

توانایی مقاومت در برابر لرزش های سنگین یکی دیگر از مزیت های سقف عرشه فولادی است. این مورد می تواند در کشور ما که یک کشور زلزله خیز به شمار می رود از هر نر می تواند مورد توجه قرار گیرد .

کاهش زمان نصب اجرای پروژه های سقف عرشه فولادی ( در مقایسه با سایر مصالح و مواد ساختمانی )

با وجود بهره گیری از توان فنی و نیز استفاده از پیمانکار سقف عرشه فولادی زمان نصب و اجرای پروژه های سقف عرشه فولادی بسیار کمتر از پروژه هایی است که برای سازه های مشابه صورت می گیرد.

قیمت مناسب انواع سقف عرشه فولادی

قیمت سقف عرشه فولادی از هر نظر در مقایسه با مصالح و سایر روش های ساخت و ساز از مواردی است که می تواند به یک تصمیم منطقی از طرف  مشتریان و نیز افزایش فعالیت پیمانکار سقف عرشه فولادی در این زمینه منجر شود .

آشنایی با برخی از ابزار و تجهیزات مورد استفاده در نصب و اجرای سقف عرشه فولادی

در واقع پیمانکار سقف عرشه فولادی برای نصب سقف عرشه فولادی لازم است تا از تجهیزات مناسب و وسایل مختص این کار از قبیل تیر های فرعی انواع ورق های گالوانیزه ای به شکل ذوزنقه ای استفاده شود . بخشی از مهم ترین ابزارها و دستگاه های مورد نیاز دیگر در این زمینه نیز عبارتند از :

دستگاه استادولدینگ

از استادولدینگ برای جوش زدن گل میخ های برشگیر استفاده می شود.

گلمیخ برشگیر

این گلمیخ در واقع به منظور تحمل وزن قطعات برش خورده به کار می رود. برشگیرها در جوشکاری سقف عرشه فولادی نقش اساسی دارند.

فلاشینگ

در دو نوع L شکل و U  موجود بوده که جنس آ نیز از ورق گالوانیزه می باشد

 میلگرد

در آرماتور بندی سقف عرشه فولادی پس از بتن ریزی به کار می رود.

انواع بتن

از انواع بتن به منظور بتن ریزی و استحکام سقف عرشه فولادی استفاده می شود .

پیشنهاد ما

توصیه می کنیم که به منظور حمایت از کالای داخلی و تولید کننده سقف عرشه فولادی که می تواند در کاهش هزینه های اجرای سقف عرشه فولادی برای پروژه های مختلف نیز از هر نظر مقرون به صرفه باشد ضمن بهره گیری از خدمات پیمانکار سقف عرشه فولادی در این زمینه همچنین اولویت خرید این محصول را نیز از برندهای ایرانی و شرکت سقف عرشه فولادی داخلی تعیین نمایید. قیمت سقف عرشه فولادی یکی از مواردی است که می تواند از هر نظر بر پیشرفت اجرای سقف عرشه فولادی تاثیر بگذارد. قطعات مورد استفاده در این پروژه ها که در داخل کشور تولید می شوند ضمن دارا بودن کیفیت عالی از هر نظر می توانند با نمونه های خارجی آن رقابت کنند .

شرکت سقف عرشه فولادی انواع مصالح سقف عرشه فولادی را که شامل : ورق ، گل‌میخ ، فلاشینگ ، میلگرد و بتن می‌باشد طراحی و تولید می‌کند که در ادامه به بررسی هریک از این اجزا می‌پردازیم .

  • ورق

پیمانکار سقف عرشه فولادی1

پیمانکار سقف عرشه فولادی

 

یکی از مهم‌ ترین و اولین اجزای مورد نیاز در سقف عرشه فولادی ، ورق گالوانیزه است . ورق‌ های گالوانیزه در ضخامت‌های متعددی از 0.8 میلی‌ متری تا 1.2 میلی‌متری طراحی و تولید می‌ گردند . انتخاب ورق گالوانیزه در ضخامت مشخص مرتبط با مشخصات و نوع سازه می‌باشد .

  • گل‌ میخ
بیشتر بخوانید  تفاوت های اساسی بین سقف های رابیتس و کناف

پیمانکار سقف عرشه فولادی4

پیمانکار سقف عرشه فولادی از گل‌میخ

پیمانکار سقف عرشه فولادی ، از گل‌میخ برای ترکیب کردن بتن سقف با تیرهای فلزی استفاده می‌کند که با نیروهای برشی سقف نیز مقابله می‌کند . از آن‌جایی که یکی از اصلی‌ترین اجزای سقف عرشه فولادی ، ورق گالوانیزه می‌باشد ، گل‌میخ را با استفاده از دستگاهی به‌ نام استادولدینگ مستقیم بر روی ورق گالوانیزه و یا بر روی بال بالای تیر جوش می‌دهند . دلیل اینکه امروزه اکثر پیمانکاران این نوع سقف ساختمانی برای جوش دادن گل‌میخ به ورق گالوانیزه از دستگاه استادولدینگ استفاده می‌کنند این است که این دستگاه سرعت بالاتری نسبت به سایر روش‌ها برای جوش دادن گل‌ میخ به ورق گالوانیزه دارد و درنتیجه موجب افزایش سرعت پروژه ساختمانی می‌شود .

نام دیگر گل‌میخ، برش‌گیر می‌باشد که موجب افزایش سرعت اتمام پروژه ساختمانی می‌گردد چراکه برخلاف سایر روش‌ها مانند نبشی و ناودانی که برای نصب به برشکاری و آماده‌سازی نیاز دارند، نیازی ندارد. علاوه‌بر این گل‌میخ نیروی برشی را در تمامی جهات انتقال می‌دهد

درصورتی که ناودانی‌ها نیروی برشی را تنها در حالت عمود انتقال می‌دهند .

گل‌میخ را می‌توان بر روی ورق گالوانیزه جوش داد درصورتی که نمی‌توان ناودانی را بر روی ورق گالوانیزه جوش داد. همچنین تیر فولادی در اثر جوشکاری گل‌میخ دچار هیچ‌گونه تغییر شکلی نمی‌شود درصورتی که در اثر جوشکاری سایر برش‌گیر‌ها تغییر شکل می‌دهد. همانطور که اشاره

کردیم پیمانکار سقف عرشه فولادی ، برای جوش دادن گل‌میخ بر روی ورق گالوانیزه از دستگاه استادولدینگ استفاده می‌کند که این دستگاه نسبت به سایر روش‌ها برای جوش دادن گل‌میخ به ورق گالوانیزه سریع‌تر می‌باشد علاوه‌بر این، دستگاه استادولدینگ دارای تنظیماتی است

که می‌توان با استفاده از آن تنظیمات جوش گل‌میخ به ورق گالوانیزه را به صورت یکنواختی انجام داد درصورتی که جوش دادن سایر برش‌گیر‌ها مانند ناودانی به اپراتور بستگی دارد .

  • فلاشینگ

پیمانکار سقف عرشه فولادی3

در واقع سقف عرشه فولادی دارای قالب‌های محیطی می‌باشد که به این قالب‌های محیطی ، فلاشینگ می‌گویند . جنس فلاشینگ‌ها از ورق گالوانیزه U شکل است که پس از اجرای ورق‌های گاوانیزه دو کار نصب می‌شوند. نوع دیگری از فلاشینگ‌ ها ، فلاشینگ‌ هایی هستند که به صورت L خم شده‌اند معمولا از این نوع فلاشینگ‌ها برای صرفه‌جویی در مصرف بتن به دلیل شطرنجی بودن دهانه‌ها در سقف‌های عرشه فولادی استفاده می‌کنند .

  • میلگرد

پیمانکار سقف عرشه فولادی

می‌توان گفت که میلگرد رابط بین سقف عرشه فولادی با بتن می‌باشد به‌ گونه‌ای که پس از انجام عملیات بتن‌ ریزی از میلگرد به عنوان آرماتور برای متصل کردن بتن و ورق گالوانیزه استفاده می‌کنند .

  • بتن

منظور از پیشرفت صنعت ساختمان‌سازی این است که تمامی متریال‌های مورد استفاده برای اجرای یک پروژه ساختمان‌سازی همراه با یکدیگر در حال توسعه و گسترش می‌باشند. یکی از متریال‌های اصلی در زمینه اجرای یک پروژه ساختمان‌سازی، بتن است که با پیشرفت و توسعه

سایر متریال‌ها ، این متریال نیز پیشرفت کرده است به‌گونه‌ ای که به انواع متعددی از جمله : بتن معمولی ، بتن با مقاومت بالا ، بتن سبک هوادار ، بتن سبک ، بتن پاشیده ، بتن متخلخل و بتن فشرده غلتکی تقسیم می‌شود . در ادامه به بررسی هر یک از این انواع بتن می‌پردازیم .

  • بتن معمولی

یکی از انواع بتن‌هایی که از آن در اجرای سقف عرشه فولادی استفاده می‌گردد، بتن معمولی است. همانطور که می‌دانید اجزای تشکیل‌ دهنده این نوع بتن ، آب ، سیمان و سنگدانه است . مدت زمانی که این نوع بتن سفت می‌شود متناسب با میزان رطوبت هوا و عیار سیمان

می‌باشد .

  • بتن با مقاومت بالا

همانطور که از نام این نوع مشخص است ، این بتن دارای مقاومت بسیار بالایی می‌باشد که مقدار آن بیش از 6 هزار پوند بر اینچ مربع است . این نوع بتن نیز از ترکیب آب با سیمان و سنگدانه ساخته می‌شود البته آب مورد استفاده در آن نسبت به سیمان حدود 0.35 و یا کمتر می‌باشد .

نکته‌ای که در زمینه نوع سنگدانه‌های مورد استفاده در این نوع بتن باید رعایت گردد ، انتخاب سنگدانه‌های قوی است چراکه سنگدانه‌ های ضعیف قدرت کافی برای تحمل بار اعمال شده بر روی بتن را ندارند .

  • بتن سبک هوادار

یکی از بزرگترین دستاوردها در زمینه توسعه و بهبود بتن ، بتن سبک هوادار می‌باشد البته این نوع بتن در همه جا کاربرد ندارد و تنها در پروژه‌های ساختمانی مورد استفاده قرار می‌گیرد که ساختمان در معرض خطر انجماد و ذوب شدن قرار داشته باشد .

  • بتن سبک

منظور از بتن سبک ، بتنی است که سنگدانه‌ های استفاده شده در آن دارای وزن کمتری نسبت به سایر سنگدانه‌های مورد استفاده در بتن‌های مختلف هستند. از این‌رو به این نوع از بتن‌ها، بتن‌های سبک گفته می‌شود .

  • بتن پاشیده

نام دیگر بتن پاشیده ، بتن شاتکریت است که با استفاده از هوای فشرده شده بر روی یک قاب و یا یک ساختار پاشیده می‌شود .

  • بتن متخلخل

این نوع بتن دارای سوراخ‌ها و حفره‌هایی می‌باشد که این سوراخ‌ها و حفره‌ها برای عبور آب و هوا بر روی این نوع بتن تعبیه شده‌ اند .

  • بتن فشرده غلتکی

از این نوع بتن برای ساخت و اجرای سنگ فرش‌های بتنی استفاده می‌شود البته برای ساخت و اجرای سدهای بتنی غلتکی نیز از این نوع بتن استفاده می‌شود .

پس از اینکه جوشکاری اسکلت ساختمان به پایان می‌رسد نوبت به اجرای سقف عرشه فولادی می‌رسد که پیمانکار سقف عرشه فولادی در5 مرحله به اجرا آن می‌پردازد. که شما می توانید در در مقاله ی اجرای سقف عرشه فولادی اطلاعات بیتشری در ابن رابطه کسب کنید .

نکاتی در زمینه سقف عرشه فولادی

  1. سقف عرشه فولادی نیازی به سقف کاذب ندارد چراکه تمامی سقف‌های سازه‌ای را می‌توان بدون هیچ‌گونه سقف کاذبی اجرا کرد .
  2. یکی از کم‌ لرزش‌ترین سقف‌های ساختمانی مدرن، سقف عرشه فولادی می‌باشد چراکه دارای وزن کمی است .
  3. سقف عرشه فولادی هیچ نیازی به آرماتورکشی ندارد  چراکه شکل ورق گسترده موجود در سقف عرشه فولادی به‌گونه‌ای است که آرماتور کششی سقف را به خوبی تامین می‌کند .
  4. طراحی و تولید سقف عرشه فولادی به‌گونه‌ای می‌باشد که این سقف دارای کاربری‌های متعددی است برای نمونه می‌توان از این نوع سقف ساختمانی در اجرای پل‌ها، ساختمان‌های مسکونی، سازه‌های صنعتی و همچنین مکان‌های تجاری استفاده کرد .