سایر مقالات

بابکت، لودر کوچک و کاربردی در صنعت ساختمان

بابکت، لودر کوچک و کاربردی در صنعت ساختمان
امتیاز دهید

بابکت، لودر کوچک و کاربردی در صنعت ساختمان:

یکی از برند های معروف در زمینه ی تولید لودرهای کوچک و تجهیزات صنعتی، بابکت می باشد که در صنعت ساختمان نقش به سزایی را بازی می کند. شرکت بابکت لودرها و بولدوزرهایی را طراحی می نماید که برای کارهای سبک کاربرد ویژه ای خواهد داشت. بسیاری از کار های کشاورزی، ساختمانی، راه سازی و عمران به تجهیزاتی نیاز دارند که علاوه بر داشتن قدرت بالا، قابلیت نصب آسان بر روی دیگر وسایل و سازگاری با آن ها را داشته باشند. با استفاده از این ویژگی می توان کارهای صنعت ساختمان را با آسانی بیشتری انجام داد. شیوه ی طراحی لودر های بابکت به شیوه ای می باشد که تجهیزاتی مانند بیل، مته و غلتک به راحتی به آن متصل می گردد. این محصولات از نظر حرکتی در دو دسته ی چرخ لاستیکی و زنجیری در بازار موجود بوده که هر یک ویژگی های منحصر به فردی دارند. در ادامه ی این نوشته به معرفی لودر کوچک و کاربردی بابکت در صنعت ساختمان خواهیم پرداخت و همه ی ویژگی ها و قابلیت های این دستگاه همراه با مزایای آن را به صورت کامل مورد بررسی قرار خواهیم داد. پس تا انتهای این نوشته با ما همراه بمانید.

معرفی لودر کوچک بابکت:

در سال 1947 بود که شرکت بابکت فعالیت خود را آغاز نمود و انواع لودر های قدرتمند و با کیفیت را تولید و روانه بازار کرد. این برند در ایران نیز بسیار معروف می باشد و همه ی افرادی که با صنعت ساخت و ساز و تجهیزات آن آشنایی دارند، نام بابکت را به خوبی می شناسند. لودرهای کوچک بابکت با ویژگی هایی همانند قدرت بالا، ابعاد کوچک، سرعت زیاد، موتور با داوم و میزان صدای کمتر طراحی شدند و بیشتر با عناوین لودر بابکت و مینی لودر بابکت در ایران مطرح می باشند.

انواع لودر بابکت را بشناسید:

مینی لودرها و لودرهای بابکت انواع مختلفی داشته که هر یک متمرکز بر کاربری خاصی تولید می شوند. در ادامه چند مدل از پر کاربردترین انواع این لودرها در صنعت ساخت و ساز را به شما معرفی خواهیم کرد:

اول، لودر  mini track:

مینی ترک دسته ای از لودرهای بابکت هستند که با سری MT مشهورند. ابعاد این لودر، کوچک بوده و در مکان هایی که کمبود فضای در دسترس، مشاهده می گردد، می توان به راحتی از آن استفاده نمود. لودر مینی ترک در دو مدل MT55 و MT85 روانه ی بازار شد. در مدل MT55 محل قرارگیری کاربر بر روی زمین است. اما در مدل MT85 تغییراتی به وجود آمده است تا محل قرارگیری کاربر روی دستگاه باشد و کاربر بتواند بایستد. این دو مدل از نظر ابعاد نیز با یکدیگر کمی تفاوت دارد. در مدل MT85 ابعاد بزرگتری داشته و قسمتی از آن مربوط به محل قرارگیری کاربر می باشد.

انواع لودر بابکت

دوم، لودر  Compact Track:

کمپکت ترک از دیگر لودرهای قدرتمند بابکت بوده که در طراحی آن از چرخ های زنجیری با قدرت بالا به کار رفته است. با استفاده از این طراحی می توان کمپکت ترک را برای سطوح مختلف و شرایط جوی مختلف به کار برد. این مدل لودر در سری T قرار گرفته و گستره مدل های آن بیشتر است. اغلب مدل های این نوع لودر در اندازه ی متوسط طراحی شده اند و کاربری زیادی خواهند داشت. مدل های مختلف لودر Compact Track  عبارتند از:

  • T450
  • T590
  • T550
  • T870
  • T770
  • T740
  • T650
  • T630
  • T595
بیشتر بخوانید  همه چیز درباره آرماتوربندی، اهمیت آرماتوربندی در بتن، اجرا و مزایای آن

سوم، لودرهای حفاری:

از جمله لودرهای پر قدرتی که می تواند طیف وسیعی از کارهای صنعت ساختمان را انجام دهد، لودرهای حفاری می باشد. این نوع لودرها به شیوه ای طراحی شدند که می توان تجهیزات مختلفی بر روی آن نصب نمود و کار حفاری را پیش برد. این مدل لودر تحت عنوان سری E نام گذاری شده که در مدل های مختلفی به بازار عرضه شد. از مدل های این سری می توان به موارد زیر اشاره کرد:

·        E10

·        E20

·        E50

·        E55

·        E63

·        E35

·        E42

·        E45

·        E26

·        E32

·        E85

 

چهارم، لودر  Skid Steer:

یکی از پر فروش ترین نوع لودر بابکت، لودر Skid Steer نام دارد که با دو چرخ زنجیری و پلاستیکی تولید می شود. قدرت و کارایی این لودر کوچک، بسیار بالا است. این نوع لودر در سری S قرار می گیرد. مدل s850 از اسکید استیر، بزرگ تر از سایر مدل های آن خواهد بود. نکته ای که درباره ی مدل های مختلف این لودر باید بیان نمود آن است که همه ی مدل ها در ابعاد، سرعت و قدرت با یکدیگر تفاوت هایی دارند؛ اما کارکرد همه ی آن ها با هم یکسان است.

مزایای لودر های کوچک بابکت چیست؟

از مزایای لودرهای بابکت می توان به قابلیت نصب تجهیزات جانبی بر روی لودر، تنوع بالای مدل ها، استفاده آسان، کیفیت بالا، سهولت استفاده در فضای کوچک، سرعت و قدرت بالا نیز اشاره کرد. علاوه بر این، بیشتر لودرهای بابکت دارای سیستم چرخش دو حالته، سیستم دو سرعته و هدایت پیشرفته لودر هستند که کار را برای کاربر راحت تر می کند. نکته ی مهم دیگر در لودرهای کوچک بابکت آن است که ابعاد کوچک آن ها سبب شده است که به راحتی در درون شهر قابل تردد باشند و مزاحمت کمتری برای افراد ایجاد خواهد کرد.

کاربرد های لودر بابکت چیست؟

لودر های کوچک بابکت به جهت حمل و نقل مصالح ساختمانی مانند شن و ماسه به وفور استفاده می شوند. علاوه بر این، با لودرهای حفاری بابکت می توان حفاری های لازم به جهت ساخت و ساز را به راحتی انجام داد. یکی دیگر از کاربردهای این لودر در معادن خواهد بود. حمل سنگ و دیگر مواد با استفاده از این نوع لودرها به راحتی امکان پذیر خواهد بود. در سوله ها و انبار های کالا برای جا به جایی انواع کالا نیز می توان از لودرها بابکت کمک گرفت.

کارکرد بابکت

راهنمای خرید لودر بابکت:

به جهت خرید این لودر بهتر است بعضی از موارد حتما در نظر گرفته شود تا لودر مناسب تری خریداری کرد. برخی از این نکات را در ادامه برایتان آورده ایم:

اول، توجه به مدل بابکت:

زمان خرید بابکت توجه داشته باشید که آن را برای چه نوع کاری خریداری می نمایید؛ این نکته کمک می کند تا مدل مناسبی را خریداری نموده و زمان کار با آن رضایت بیشتری داشته باشید. در مدل های جدید معمولا ایرادات مدل های قبلی برطرف شده است.

دوم، بررسی قدرت موتور:

قدرت موتور برای ماشین آلات صنعتی و راه سازی بسیار مهم خواهد بود. درنتیجه دقت کنید مدلی را خریداری نمایید که قدرت موتور بالایی داشته باشد.

سوم، توجه به ساعت کارکرد:

در ماشین آلات راه سازی، میزان کارکرد ماشین را با کیلومتر شمار نمی سنجند. میزان کارکرد این مدل ماشین آلات با توجه به ساعت کارکرد بررسی می گردد.

راهنمای خرید لودر بابکت

چهارم، سال ساخت بابکت:

در زمان خرید بابکت حتما به سال ساخت آن دقت نمایید. توصیه می کنیم از مدل هایی که سال ساخت جدیدتری دارند خریداری نمایید تا از امکانات جدید آن ها بهره مند شوید.

پنجم، عوامل موثر بر قیمت لودر بابکت:

برای افرادی که قصد خرید این لودر را دارند، اطلاع از قیمت بابکت بسیار مهم است. قیمت لودر بابکت با توجه به مدل لودر متفاوت است. به طور معمول، مدل های جدید قیمت بالاتری نسبت به دیگر مدل ها دارند. علاوه بر این نوسانات بازار نیز بر روی قیمت بابکت اثر مستقیم دارد؛ درنتیجه به جهت اطلاع دقیق از قیمت ها بهتر است به صورت حضوری به مراکز فروش لودر مراجعه شود.

کلام پایانی:

در این نوشته لودر بابکت و انواع آن را معرفی کردیم. با استفاده از این لودر می توان کار های ساختمانی را به آسانی و سرعت بیشتری انجام داد. درنتیجه توصیه می کنیم، در صنعت ساختمان از این مدل ماشین آلات استفاده کرد تا کار ها با سرعت بیشتری انجام گیرد.