سایر مقالات

عجیب ترین سازه های دنیا

عجیب ترین سازه های دنیا
امتیاز دهید

ساختمان های عجیب و غریب دنیا چیست؟ در ادامه با لیستی از عجیب و غریب ترین سازه های ساختمانی در سراسر دنیا آشنا خواهیم شد:

عجیب ترین سازه های دنیا کدام اند؟

اول، معبد استقلال (Independence Temple):

معبد استقلال دارای عجیب و غریب ترین سازه های دنیا می باشد. معماری جذاب آن در میسوری بسیار چشمگیر خواهد بود. ساختمان عجیب و غریب این بنا به علت این است که سازندگان تلاش کرده اند تا اصول و سنگ بنای معماری مدرن و سنتی و مذهبی را با یکدیگر تلفیق نمایند.

معبد استقلال

دوم، ساختمان رن در چین (Ren):

یکی از عجیب و غریب ترین ساختمان های جهان در کشور چین، شهر شانگهای می باشد. طراحی این ساختمان با شرکت BIG بوده که به منظور اکسپو جهانی 2010 ساخته شد. ساختمان رن چین محلی اقامتی، ورزشی و برای برگزاری کنفرانس های مهم می باشد. طراحی ساختمان به شیوه ای بوده که این دو قسمت با هم تلفیق شده اند. ساختمان اول که از آب بیرون آمده مخصوص فعالیت های بدنی و ورزشی و آبی بوده و ساختمان دوم که پایه آن روی زمین است برای برگزاری کنفرانس ها می باشد.

ساختمان رن در چین

سوم، موزه ملی زاید امارات (Wing Shape Zayed National Museum):

موزه ملی زاید امارات متحده عربی که در جزیره سعدیات قرار گرفته، دارای یکی از عجیب ترین سازه ساختمان های عجیب و غریب دنیا است. این بنا اولین موزه ای می باشد که نشان دهنده فرهنگ، تاریخ و تحولات اجتماعی – اقتصادی این کشور است. این ساختمان 5 بخش بال مانند دارد که در هر یک گالری های مختلف قرار دارند. فضاهای اجرایی متفاوتی که برای این موزه در نظر گرفته شده محل برگزاری فیلم ها و نمایش های مختلف می باشد. طراحی لابی جوی عالی همراه با کارکرد سنتی از جمله برگزاری شعر، موسیقی و رقص می باشد.

بیشتر بخوانید  آب بندی بتن

موزه ملی زاید امارات

چهارم، ساختمان سبدی آمریکا (Basket Building):

از جمله عجیب غریب ترین ساختمان های دنیا، این ساختمان سبدی شکل عظیمی می باشد که در اوهایو آمریکا قرار گرفته و محل دفتر مرکزی شرکت سبدسازی لانگبرگر است. این ساختمان دقیقا شبیه به سبدهای تولیدی شرکت بوده و سایز آن 160 برابر می باشد. با این که این ساختمان دارای کاربری تجاری و اداری می باشد؛ ولی به خاطر نوع طراحی عجیب و غریب به یک نقطه گردشگری تبدیل شده است. حتی در طراحی ساختمان دو دستگیره هم طراحی نموده اند. این ساختمان نمونه بارز و بسیار زیبایی از معماری تقلیدی (Mimetic) می باشد که در آن ساختمان ها را دقیقا مشابه با شکل یک محصول جهت تبلیغ بیشتر و خلاقانه می سازند. قسمت داخلی ساختمان از سقف شیشه ای بوده و دارای نورگیری عالی است.

ساختمان سبدی آمریکا

پنجم، ساختمان اداری تخم مرغی شکل سایبرتکچر هند (Cybertecture Egg Office Building):

طراحی این ساختمان عجیب و غریب که در کشور هند قرار دارد الهام گرفته شده از تخم پرندگان بوده و برای ساخت آن از جدیدترین تکنولوژی های روز دنیا استفاده نموده اند. وظیفه طراحی تا ساخت این سازه عجیب و غریب بر عهده یک شرکت در هنگ کنگ بوده است. در این ساختمان مهندسی تکاملی و سیستم های کنترلی فوق العاده قرار گرفته و با توجه به نورپردازی فوق العاده و مصالح بسیار مقاوم به نقطه گردشگری شهر بمبئی تبدیل شده است.

ساختمان اداری تخم مرغی شکل سایبرتکچر هند

ششم، کاخ حبابی فرانسه (Bubble Palace):

از جمله ساختمان های عجیب غریب دنیا که در فرانسوی به آن Palais Bulles گفته می شوند که مکان اقامتی بزرگ و عجیب نزدیک به شهر کن فرانسه است. این ساختمان توسط یک معمار مجارستانی در بین سال های 1975 تا 1989 که برای یک صنعتگر فرانسوی ساخته شد و سپس یک طراح مد به نام پیر کاردین آن را خریداری کرد. این خانه 1200 متر مربعی شامل لانج پانورامیک، آمفی تئاتر روباز با ظرفیت 500 نفر، 10 اتاق خواب، چندین استخر شنا و آبشار است که به زیبایی هر چه تمامتر تزیین شده است.

کاخ حبابی فرانسه

هفتم، کازا باتیو اسپانیا (Casa Batllo):

یکی دیگر از ساختمان های عجیب دنیا که در قلب شهر بارسلونا قرار گرفته و از شاهکارهای آنتونی گائودی، از بزرگترین معماران دو قرن گذشته جهان در اسپانیاست. در طراحی این ساختمان از رنگ های متفاوت همراه با معماری با شکوه و خارق العاده استفاده شده که چشم هر بیننده ای را میخ کوب می نماید. ساختمان کنونی بازسازی شده ساختمان پیشین بوده که توسط گائودی در سال 1904 بازسازی شد. هر بخش از تراس شبیه به یک ماسک یا نقابی بوده که شما را نگاه می کنند.

کازا باتیو اسپانیا