آسمان خراش, مقاله

قیمت سقف عرشه فولادی-هزینه سقف عرشه فولادی

قیمت سقف عرشه فولادی
1/5 - (1 امتیاز)

به جز مواردی که در مقاله ی تعرفه سقف عرشه فولادی در رابطه با روند قیمت گذاری عرشه فولادی گفته شده یکسری دیگر از موارد در رابطه با قیمت سقف عرشه فولادی این جا گفته می شود . افزایش و کاهش هزینه مواد اولیه مورد استفاده در تولید سقف عرشه فولادی می باشد .

جالب است بدانید که افزایش و یا کاهش هزینه مواد اولیه‌ای که در ساخت و تولید این نوع سقف مورد استفاده قرار می‌گیرد موجب افزایش قیمت سقف عرشه فولادی می‌گردد . دو ماده اصلی نقش بسزایی را در تولید و اجرای سقف عرشه فولادی ایفا می‌کنند که شامل : بتن و ورق عرشه فولادی می‌باشند . درصورتی که موجودی این دو ماده برای تولید سقف عرشه فولادی کم باشد و میزان تقاضای تولیدکنندگان این نوع سقف برای دریافت این متریال ساختمانی زیاد باشد ، قیمت این مواد افزایش پیدا می‌کند و با افزایش قیمت مواد اولیه ، درنهایت قیمت سقف نیز افزایش پیدا می‌کند .

اما درصورتی که موجودی مواد اولیه مورد استفاده برای ساخت سقف عرشه فولادی زیاد باشد و میزان تقاضای تولیدکنندگان این نوع سقف برای مواد اولیه کم باشد و یا موجودی بازار بتواند تمامی تقاضای موجود را پوشش بدهد ، قیمت مواد اولیه کاهش پیدا می‌کند و درنهایت قیمت نهایی نیز کاهش پیدا می‌کند . توجه داشته باشید که افزایش و یا کاهش تعرفه سقف عرشه فولادی به کوچکترین موادی که در تولید آن نقش دارد نیز بستگی دارد ، از آن‌ جایی که در ساخت سقف عرشه فولادی از فولاد زنگ‌ نزن استفاده می‌شود و برای تولید این نوع فولاد از موادی مانند نیکل و کروم استفاده می‌گردد درصورت افزایش قیمت این مواد نیز تعرفه سقف عرشه فولادی نیز افزایش پیدا می‌کند و درصورتی که هزینه این متریال ساختمانی کاهش پیدا کند در نهایت قیمت نیز دچار کاهش می‌شود .

از هزینه های سقف عرشه فولادی چه میدانید ؟

سقف عرشه فولادی یکی از اقتصادی ترین وبه صرفه ترین  نوع سقف در ساختمان سازی  میباشد به طوریکه هزینه سقف عرشه فولادی به نسبت دیگر سقف ها کمتر بوده و میزان کمتری از هزینه های ما در ساختمان سازی را در بر میگیرد. از این رو بسیاری متقاضی اجرای انواع این سقف میباشند در محاسبه هزینه سقف عرشه فولادی فاکتورهایی موثر هستند که باید در هنگام محاسبه قیمت آن مد نظر قرار داد و طبق آن ها هزینه سقف عرشه فولادی را حساب و بررسی نمود این فاکتورها طبق موارد زیر میباشند

موارد موثر در هزینه سقف عرشه فولادی

در محاسبه هزینه سقف عرشه فولادی فاکتورها و مواردی موثر هستند که این هزینه ها با توجه به نحوه اجرا ی سقف و همچنین شرکت سقف عرشه فولادی متغیر می باشند اما به طور عمومی در محاسبه هزینه سقف عرشه فولادی موارد زیر موثر هستند و محاسبه می گردند .

هزینه  تهیه ورق ،هزینه تهیه برش گیرها ، هزینه تهیه میل گرد ، هزینه بتن ، هزینه های حمل و نقل، هزینه های نصب و اجرای سقف عرشه فولادی برخی از شرکت های سقف عرشه فولادی خرید های خود و هزینه های شما  را بخش بندی کرده و هنگام محاسبه قیمت به صورت جداگانه و جز به جز  به شما فاکتور ارائه میدهند و برای شما روشن میکنند که چه میزان برای کدام مورد و چه ملزوماتی هزینه نموده اید .

هزینه تهیه ورق یکی از گزینه های اساسی که بر هزینه سقف عرشه فولادی شما تأثیر زیادی دارد و قسمت زیادی از هزینه های شما را شامل میشود. وزن ورق  به کار رفته در سقف عرشه فولادی تعیین کننده وزن سقف شما میباشد هرچه شما ورقی ضخیم تر انتخاب کنید هزینه شما بالاتر خواهد رفت و هرچه ضخامت ان کمتر هزینه کمتر اما ضخامت  ورق شما را طراح سقف عرشه فولادی شما تعیین می کند .

قیمت گل میخ یا پیچ های اتصال تقریبا ثابت هستند و تعداد به کار رفته از آن ها در سقف تعیین کننده هزینه سقف عرشه فولادی شما میباشد. هرچه تعداد این گل میخ ها بیشتر هزینه شما بیشتر و هرچه تعداد این گل میخ ها کمتر هزینه شما نیز کمتر خواهد بود .

هزینه میل گرد بر اساس وزن میباشد هرچه میزان وزن بیشتر پس هزینه سقف عرشه فولادی شما نیز بیشتر خواهد بود

هزینه های اجرا و نصب هر شرکت هزینه خاص خود را دارد برخی شرکت ها هزینه حمل و نقل را نیز خود بر عهده میگیرند و هزینه های متفاوتی به شما اعلام میکنند پس شما باید این فاکتور را بر اساس خدماتی که شرکت سقف عرشه فولادی برای شما انجام میدهد ببینید به صرفه است یا خیر .

پس از هزینه های نصب و اجرا نوبت به هزینه های حمل و نقل میرسد بعضی از شرکت های اجرا کننده خودشان هزینه های حمل و نقل و…را برعهده دارند ولی برخی این هزینه را بر عهده شما میگذارند .

به طور کلی در محاسبه هزینه سقف عرشه فولادی فاکتورهای بالا را مد نظر قرار میدهند و هزینه سقف عرشه فولادی شما را محاسبه می کنند و به شما قیمت نهایی را اعلام می کنند .

قیمت سقف عرشه فولادی

قیمت سقف عرشه فولادی

حتی هزینه‌ های دیگر مانند هزینه‌ های انرژی‌ هایی که در ساخت و تولید سقف عرشه فولادی مورد استفاده قرار می‌گیرد نیز درنهایت موجب افزایش و یا کاهش هزینه سقف عرشه فولادی می‌گردد چراکه ذوب‌ کردن و همچنین شکل‌ دهی ورق سقف عرشه فولادی ( رول فرمینگ ) یکی از پر مصرف‌ ترین صنایع در بخش انرژی می‌باشد . از این‌ رو تولیدکنندگان این نوع سقف ساختمانی باید علاوه بر بررسی افزایش و یا کاهش قیمت مواد اولیه و مواد شیمیایی مورد نیاز برای تولید سقف عرشه فولادی ، افزایش و یا کاهش قیمت انرژی‌های مصرفی در این صنعت مانند نفت و گاز را مرتب بررسی کنند تا بتوانند هزینه سقف عرشه فولادی را به راحتی پیش‌ بینی کنند . بنابراین افزایش و یا قیمت تمامی مواد اولیه حتی کم‌ ترین مواد شیمیایی و همچنین انرژی‌های مصرفی در این صنعت بر تعیین قیمت تاثیر‌گذار خواهد بود .

هزینه حمل‌ و‌ نقل جهت صادرات و یا واردات ورق عرشه فولادی

بخشی از تجارت در حوزه ساختمان برخی از کشورها را ساخت و تولید سقف‌ های عرشه فولادی و یا سایر صنایع فولادی تشکیل می‌دهد به‌ گونه‌ای که این کشورها متریال سازنده سقف عرشه فولادی مانند : ورق ، گلمیخ و سایر ملزومات مورد نیاز را به سایر کشورها صادر می‌کنند و با توجه به هزینه‌ای که باید بابت حمل‌ و‌ نقل این محصول فولادی پرداخت کنند در نهایت سقف عرشه فولادی را با قیمت بالاتری به کشورهای وارد کننده می‌ فروشند به‌گونه‌ای که کشورهای وارد کننده این محصول باید هزینه حمل‌ و‌ نقل آن به‌علاوه هزینه خود محصول را با هم به کشور صادرکننده پرداخت کنند . حتی برخی از کشورها مواد اولیه‌ ای که در ساخت این محصول مورد استفاده قرار می‌گیرد را تولید و به کشورهای وارد کننده این مواد اولیه صادر می‌کنند از این‌ رو این کشور ها مجبورند هزینه حمل‌ و‌ نقل مواد اولیه به‌ علاوه هزینه خود مواد اولیه را به کشور صادرکننده پرداخت کنند و درنهایت سقف عرشه‌ فولادی را با قیمت بالاتری در بازار عرضه کنند . از این‌ رو هزینه حمل‌ و‌ نقل این محصول و یا حتی مواد اولیه آن جهت صادرات و یا واردات موجب افزایش قیمت سقف عرشه فولادی می‌گردد . البته توجه داشته باشید که سیاست‌ های هر کشوری در محاسبه قیمت حمل‌ و‌ نقل کالا متفاوت می‌باشد اما مهم‌ترین نکته‌ ای که در خصوص حمل‌ و‌ نقل محصول وجود دارد و باید از سمت کشورها اجرا گردد تا هیچ ‌یک از تولیدکنندگان ، فروشندگان و خریداران متحمل ضرر نشوند ، انتخاب روش بین‌ المللی جهت حمل‌ و‌ نقل محصول می‌باشد در غیر این صورت تمامی افرادی که در این صنعت مشغول کار هستند مانند : تولید‌کنندگان ، فروشندگان و حتی خریداران متحمل ضرر می‌شوند به‌ گونه‌ای که تولید‌کنند مجبور می‌شود مواد اولیه را با قیمت بالایی خریداری کند و در بازار عرضه کند ، فروشنده نیز مجبور است این محصول را با قیمت بالایی از تولیدکننده خریداری کند و درنهایت سودی که قرار است از محصول ببرد را بر هزینه بالای آن بیافزاید و هزینه محصول بیشتر از قبل شود و خریدار نیز با بالاترین قیمت خریداری کند در اصل علاوه بر اینکه تولید‌ کننده و فروشنده متحمل ضرر می‌شوند ، بیشترین ضرر را خریدار می‌کند . شرکت ساختمانی آسمان خراش 

بیشتر بخوانید  خرپا چیست | انواع خرپا +محاسبات آن
شرح عملیات مساحت(متر مربع) قیمت ورق 80 گام 7/5 قیمت ورق 80 گام 6/5 قیمت ورق 100 گام 7/5
جمع کل 1000 845000 821000 1001000
ورق گالوانیزه 1000 637000 616000 791000
فرم دهی ورق گالوانیزه 1000 7000 6000 9000
نصب ورق عرشه فولادی و گلمیخ 1000 58000 58000 58000
ادوات نصب(میخ چاشنی…) 1000 15000 15000 15000
گلمیخ (تا دو عدد در مترمربع) 1000 53000 51000 53000
آرماتوربندی (مش حرارتی) 1000 5000 5000 5000
بتن ریزی (ماله تلسکوپی) 1000 5000 5000 5000
خرید و نصب فلاشینگ 50 1000 38000 38000 38000
حمل ورق عرشه به پروژه (یک مرحله) 1000 7000 7000 7000
حمل به طبقات با جرثقیل (یک مرحله) 1000 10000 10000 10000
موتوربرق برای نصب گلمیخ (یک مرحله) 1000 10000 10000 10000

قیمت ها درج شده در سایت قطعی نمی باشد ، جهت دریافت قیمت های به روز با ما در تماس باشید .

قیمت سقف عرشه فولادی

همه آنچه که باید درباره ویژگی ها و قیمت سقف عرشه فولادی باید بدانید

از عوامل صنعتی سازی و افزایش سرعت اجرا ، حذف مواد اضافی و روش های سنتی وقت گیر و هزینه بر بودن در ساختمان سازی است . در سال های اخیر کاربرد سقف های فولادی با توجه به مزایای زیاد آن ها پیشرفت روز افزونی داشته است این سقف یک مقطع خمشی مختلط است. شرکت های زیادی در سراسر کشور به تولید و اجرای سقف متال دک مشغول هستند که شرکت آسمان خراش یکی از مجریان اجرایی این نوع سقف می باشد.

مشخصات و ویژگی های سقف عرشه فولادی

مهم‌ترین ویژگی ها و مشخصات سقف عرشه فولادی شامل: حذف قالب‌بندی، بتن ریزی صاف و یکپارچه بدون نیاز به زیر سازی، نصب ورقه های با میخ های فولادی و عدم نیاز به جوشکاری، حذف میلگردهای کششی، حذف تیرهای فرعی، تأمین ایمنی کارگاه و حداقل فضا برای دپو، وزن کمتر سقف و بتون ریزی هم‌زمان در کلیه طبقات، مقاومت در برابر آتش سوزی و زلزله، سرعت اجرا نسبت به سقف های تیرچه بلوک و بتونی می باشد.

 معایب سقف عرشه فولادی

بسیاری از پیمانکاران و کارشناسان شرکت آسمان خراش که در زمینه ساخت سقف عرشه فولادی فعالیت دارند که محاسن و مزایای سقف متال دک به قدری زیاد است که می توان از معایب اندک آن چشم پوشی کرد. این سقف به دلیل دشواری هایی در نصب، نیازمند تمهیدات لازمه است. از دیگر معایب سقف متال دک لرزش است که اگر در زمان نصب و اجرا به مواردی نظیر انتخاب نادرست ضخامت با توجه به پروژه، ارتفاع عرشه، بتن ریزی نامناسب و …توجه نشود لرزش زیاد می شود ولی اگر بر طبق استانداردها و ضوابط ساختمان سازی نصب و اجرا شود از لرزش آن می کاهد .

قیمت اجرای سقف عرشه فولادی

قیمت سقف عرشه فولادی

قیمت سقف عرشه فولادی بر اساس برندهای مختلف متفاوت است. این ورقه ها در ضخامت های ۸/۰ تا ۲۵/۱ قابل بارگیری هستند و همراه این ورقه ها فلاشینگ و گل میخ نیز عرضه می شوند.

با توجه به نوسانات بازار و تأثیر واردات بعضی مواد اولیه قیمت ها نیز در حال نوسان است. برای برآورد دقیق قیمت نیاز به پارامترهایی نظیر نقشه های سازه، تعیین محل پروژه، اعلان جزئیات طراحی ضخامت ورق، ارتفاع گام، نوع آرایش گلمیخ و رده ی بتن است.

با توجه به سرعت اجرایی فوق العاده ای که در این سقف ها وجود دارد و همچنین بتن ریزی هم‌زمان انجام می شود این مسئله زمان اجرای پروژه را کاهش می دهد و باعث کاهش هزینه ها به صورت چشمگیری می شود. این سقف قیمت پایینی نسبت به سقف تیرچه بلوک دارد و نسبت به سایر سقف ها مقاومت بسیاری دارد.

در شرکت آسمان خراش، برای اطلاع از قیمت می توان با کارشناسان و دفاتر شرکت مراجعه کنید. ولی به طور کلی مصالح مصرفی و دستمزد اجرا در تعیین قیمت نقش اساسی دارند همچنین کیفیت متریال مورد استفاده و شرایط بازار در تعین قیمت ها مؤثر است. میزان قیمت ها، برای هر متر مربع و با توجه به ضخامت ورقه ها تعیین می شود.

هزینه اجرای سقف عرشه فولادی

برای تعیین هزینه ی اجرای سقف عرشه فولادی، عواملی نظیر کیفیت اجرا، شرایط ایمنی لحاظ شده از طرف شرکت و پیمانکار، میزان تخصص نیروها، محل پروژه، دشواری های مربوط به اجرا در طبقات بالاتر، متراژ پروژه و … بسیار حائز اهمیت است و تعیین کننده قیمت نهایی عملیات است.

پیمانکار سقف عرشه فولادی

شرکت آسمان خراش به عنوان بهترین پیمانکار، اجرای سقف عرشه فولادی را بر اساس استانداردها عملی می سازد. این شرکت با معتبرترین پیمانکاران مطرح در اجرای پروژهای کشوری و همچنین کشورهای همسایه موفقیت های کلانی را کسب کرده اند. این گروه با کنترل محصولات تولیدی خود و داشتن معتبرترین استانداردها و تجهیزات فنی گامی مؤثر در پیشرفت ساختمان سازی مدرن برداشته است.

مصالح مورد نیاز در سقف عرشه فولادی

ورق گالوانیزه، اولین مصالح مورد نیاز در سقف عرشه فولادی می باشد که در مقاطع مختلف از ۵.۵ تا ۷.۵ سانتی متری و با ضخامت ۸/۰ تا ۲۵/۱ میلی متری تولید می شوند. یکی دیگر از مصالح مورد نیاز، گلمیخ ها هستند که برای اتصال ورقه ها به تیر ها استفاده می شوند. از دیگر مصالح مورد استفاده در متال دک، میلگردها و بتن می باشد.